Bewogenzorg heeft het liefst tevreden cliënten en is pas tevreden als u dat bent. Mocht de dienstverlening niet naar tevredenheid verlopen, dan horen wij dat graag van u. Uw klacht geeft ons de mogelijkheid onze zorg te verbeteren. Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden. Mocht u zich eventueel laten bijstaan door een jurist, dan zijn deze kosten uiteraard wel voor uw rekening.

  • Interne klachtenprocedure

Wanneer u niet tevreden bent, kunt u dit in eerste instantie bespreken met uw Zorg Coördinator. In veel gevallen leidt zo’n gesprek tot de oplossing van het probleem. Als dat niet het geval is, dan kunt u zich met uw klacht mondeling of schriftelijk wenden tot de leiding van Bewogenzorg. In de meeste gevallen worden klachten samen tot een goed einde gebracht. Ons uitgangspunt is dat wij ‘goede zorg’ willen bieden en u daarin het regie terug willen geven. Dat zorgt ervoor dat we gehoor wensen te geven aan uw wensen binnen de gestelde kaders van onze zorg. Wanneer een cliënt niet instaat is om zelfstandig een klacht in te dienen kan de cliënt de klachten functionaris (of wanneer deze op het moment dat een cliënt de klacht wil indienen deze niet aanwezig is, een van de managers) vragen om hem/haar te helpen bij het opstellen van een klacht.

De volgende procedure treedt bij het indienen van een klacht in:

  • De cliënt bespreek zijn klacht met de Zorg Coördinator om tot een oplossing te komen;
  • Als dit niet tot een oplossing leidt, dan went de cliënt zich tot de verantwoordelijke manager en/of klachtenfunctionaris. Dit kan mondeling of schriftelijk.

In eerste aanleg is het voor beide partijen (cliënt/zorgverlener) het meest praktisch om op basis van onderling overleg tot een vergelijk te komen. Wanneer er een meningsverschil ontstaat of wanneer een der beide partijen niet tevreden is over de gang van zaken, vraagt Bewogenzorg van zowel cliënt als van de medewerker om de geschillen onderling samen op te lossen. Er zijn uiteraard gevallen denkbaar waarin klachten niet op basis van een onderling overleg tussen cliënt en zorgverlener kunnen worden opgelost. In deze gevallen biedt Bewogenzorg de mogelijkheid aan de cliënt om een officiële klacht in te dienen. De cliënt kan dit doen door per post aangetekend of e-mail een klacht in te dienen bij Bewogenzorg.

De cliënt dient voor een goede afhandeling van de klacht echter wel de volgende zaken, al dan niet globaal, te vermelden:

  • De reden van de klacht
  • Op wie de klacht betrekking heeft
  • Wanneer de klacht zich heeft voorgedaan
  • Wat heeft de cliënt zelf reeds voor actie ondernomen omtrent de klacht

Waar stuur ik mijn klacht naar toe.
De klager dient een klacht zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 2 maanden na het ontstaan daarvan schriftelijk in bij de klachtenfunctionaris. Indien de klacht (mede) betrekking heeft op een verzoek tot schadevergoeding dan geldt de wettelijke verjaringstermijn van 5 jaar.

Interne afhandeling
De klager dient schriftelijk zijn/ haar klacht in bij de verantwoordelijke klachtencommissie van Bewogenzorg.
Dit verstuurd de klager per post naar
Lelieveld 86
2914 CD Nieuwerkerk a/d IJssel 
of per mail naar klacht@bewogenzorg.nl
T.a.v. Klachtencommissie

Search this site